90ZOBRAZENÍ

„Jsem žena" ze svých dlouholetých zkušeností tvrdí, že úspěšného muže nepoznáte podle drahého obleku, ale podle bot a hodinek. U žen tuto roli hrají doplňky a krásné kabelky.

Sebelepší kostým a dokonale provedený make-up totiž dokáže nevhodná či laciná kabelka nebo boty zcela znehodnotit. Zejména u kabelek se však ženy u nás ještě stále spokojují s »druhou ligou«. Snad se jim zdá, že značkové krásné kabelky jsou zbytečně drahou investicí.

Jestliže slovo dělá muže, ženu pak krásné kabelky

 

Zapomínají však na to, že krásné kabelky či další kožené doplňky od světově známých firem si nikdo nekupuje na jednu sezonu - takové zdobívají šatník mnoho let. A jsou to právě kvalitní doplňky, které ženu zařazují do kategorie náročného a také poučeného zákazníka. I při výběru značkových kabelek platí však určité zásady.

Ženy se širokými boky a mohutnějšími zadními partiemi by rozhodně neměly volit velké typy přes rameno končící obvykle právě na bocích. Zbytečně totiž přitahují pozornost okolí právě na ty části těla, které je lépe přehlédnout. V této souvislosti platí i »přísný zákaz« nošení kabelek z lesklé lakované kůže nebo podobných nápadných materiálů: lesk vždy zvětšuje objem a přitahuje zrak kolemjdoucích tam, kam nemá.

Pro ženy s širokými rameny zase módní návrháři nedoporučují kabelky přes rameno. Dobře pak nevypadají ani ženy, ani kabelky. Stejně tak nesluší obří tašky přes rameno malým postavám: jejich nositelky mění v poštovní doručovatelky... Co už dnes naopak neplatí, je striktní dodržování stejné barvy bot a kabelky.

Jsem žena ve střízlivém kostýmku, můžu jít do barev

Zejména ženy, jež nosí denně tmavé střízlivé kostýmy, si mohou klidně dopřát třebas i bláznivě barevnou kabelku ze žluté, červené či modré kůže a doplnit ji černými lodičkami. V takovém případě musí ovšem bezpodmínečně dbát na kvalitu: levná barevná kabelka by totiž působila jako papírová růže ze střelnice v rukách nevěsty.

Je třeba si zvyknout na fakt, že kvalitní krásná kabelka znamená dlouhodobou investici. Pokud nese například značku Hermes, Nina Ricci či Louis Vuitton, pořizuje si člověk výrobek, který bude dlouho nejen funkční, ale zároveň i módní. Přesvědčivým důkazem mohou být třeba kabelky z plátnové vazby s dezénem označovaným jako Monogram, který firma Louis Vuitton navrhla už před více než sto lety.

Už tehdy měl typický dezén chránit výrobky před napodobováním. V roce 1996, kdy firma oslavila sté výročí Monogramu, uvedla opětovně na trh řadu Damier (Šachovnice), jež se dostala k zákaznicím poprvé v roce 1888. Klasická kombinace rafinovaně střízlivých tvarů, které sluší jak kabelkám, tak i kabelám a drobným koženým doplňkům, a typického dezénu se prostě stala módním evergreenem.